wtorek, 24 lipca 2012

KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA PRACY COPYWRITERA

      Opowiem Wam dzisiaj co nieco o pracy w zawodzie Copywritera.

    Zgodnie z definicją podawaną przez Wikipedię, Copywriter to "autor tekstów i sloganów reklamowych". Copywriter nazywany też bywa po francusku "concepteur - redacteur" (pomysłodawca - redaktor). Pisze teksty wykorzystywane w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych i wszelkich innych materiałach promocyjnych, takich jak ulotki, broszury, katalogi, strony internetowe, itp. Copywriter jest zatrudniony w agencji reklamowej lub wydawnictwie, czasem pracuje także jako tzw. "wolny strzelec" (ang. freelancer). Powinien on znać zasady komunikacji masowej, mieć wiedzę o zachowaniu konsumenta, o perswazji oraz zmianie postaw.




      Tyle od strony teoretycznej. W praktyce, Copywriter odpowiedzialny jest za tworzenie różnego rodzaju treści i przekazów dla rozmaitych celów, np. kampanii reklamowych, na potrzeby tworzenia ulotek i materiałów informacyjnych, budowy stron www itp. W istocie, Copywriter jest osobą, która kreuje oblicze konkretnego projektu. Teksty, które tworzy, są naprawdę różnorodne. Czasem są to treści typowo reklamowe, mające np. nakłonić klienta do zakupu danego produktu, innym razem są to teksty czysto informacyjne, np. artykuły tematyczne na strony internetowe. Mogą to być również opisy do katalogów stron internetowych, precle (ang. presell-page), czy teksty zapleczowe (tzw. "zapleczówki"), a więc wszelkie treści służące pozycjonowaniu stron internetowych (osiąganiu przez nie szczytowych pozycji w wyszukiwarkach). Ponadto, co bardziej wszechstronni Copywriterzy podejmują się pisania również CV, listów motywacyjnych, referencji, a także wszelkiego rodzaju prac i opracowań, instrukcji, poradników, kursów, a nawet całych e-book'ów.

      Jak widać, zakres prac, które wykonuje Copywriter, wymaga od niego szeroko rozwiniętej wyobraźni, dużej kreatywności i pomysłowości, z pewnością więc nie jest to praca dla każdego. Copywriter musi być również dobrze zorganizowany i zdyscyplinowany oraz powinien umieć pracować pod presją czasu i stresu.

1 komentarz:

  1. Moja charakterystyka pracy Copywritera: wstać o 5.30 i pisać przez kilka godzin, bez żadnych rozpraszaczy. Następnie chwila odpoczynku na śniadanie o 9 i ponownie siadamy pisać na kilka godzin :)

    Zapraszam na swój blog o Copywritingu, SEO i Pozycjonowaniu stron www http://blog.copywriterexpert.pl Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń